П`ятниця, 22.09.2017, 04:39
Вітаю Вас Гість | RSS

Котелевський районний методичний кабінет

Меню сайту
Контакти
телефон: (05350)2-13-01
e-mail: kotmetod@ukr.net
Форма входу

Головна » 2016 » Листопад » 25 » Комунікативні методи сприяння розвитку мовної особистості
08:40
Комунікативні методи сприяння розвитку мовної особистості

     22 листопада 2016 року на базі Котелевської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 відбувся  районний семінар-практикум для вчителів української мови й літератури з теми «Комунікативні методи сприяння розвитку мовної особистості».

   Учасники семінару відвідали підсумковий урок із теми «Дієслово», на якому учитель цієї школи Бєляєва Олена Володимирівна продемонструвала різноманітні методи й прийоми навчання, використавши авторську презентацію та уміло дібрані тексти, об’єднані спільною думкою: «Любов до Батьківщини без мови неможлива».   Повторення й узагальнення матеріалу за опорними схемами, завдання з ключем, ситуативні вправи, проблемні питання, словникова робота, діалог, сенкан  - усе було підпорядковано єдиній меті: формуванню комунікативної та соціокультурної компетентностей семикласників. На уроці звучали вірші, а підсумком роботи кожного етапу, логічним змістовим завершенням стали  висловлювання видатних людей про рідну мову.

  

     Нікого не залишив байдужим і нетрадиційний урок «Свято калини», проведений учителем української мови та літератури цієї школи Пономаренко Наталією Михайлівною для шестикласників. Червоні кетяги, запашний коровай, духмяне печиво, пухкі пироги, прикрашені соковитими ягідками, діти та й сама пані Наталя у вишиванках – усе відразу створювало неповторну святкову атмосферу піднесеності, одухотвореності.  А чотири опорних слова – творчість, натхнення, почуття, успіх, що склалися спочатку в думку, потім - у філологічне рівняння, об’єднані єдиною метою: натхненно творити, щоб досягти успіху, задоволення від власної праці - дали чітко окреслений на початку  уроку очікуваний результат: твір за поданим  початком,  кінцем, твір за «скелетом», твір-анафору, твір-асоціацію, твір-почуття, діалог, сенкан, твір-перевтілення «Я – калина, бо…».

     Робота над проектом, випереджувальні завдання, авторська презентація, міжпредметні зв’язки, яскраві ілюстрації створили справжню майстерню, у якій кожен шестикласник уявив себе майстром слова, бо ще довго на вустах відчуватиме кисло-солодкий з гірчинкою присмак скуштованої на уроці соковитої ягідки калини, яка запалила в душі Божу іскорку натхнення.

        

     Пономаренко Н.М. також  поділилася  враженнями від участі в роботі авторської творчої майстерні учителя української мови й літератури Полтавського багатопрофільного ліцею №1 імені І. Котляревського, Героя України Тетяни Іванівни Балагури, під впливом якого й народився відвіданий урок.                                                                                                                                                                                                              У центрі уваги учасників районного семінару-практикуму – освітні технології сучасності. Чекіна Т.Я., учитель української мови та літератури Котелевської гімназії №1 імені С.А.Ковпака, розкрила суть технології переверненого навчання та  окреслила роль педагога у застосуванні її в процесі викладання української мови та літератури.                                                                   

     Товма В.І. ознайомила колег із матеріалами обласного науково-практичного семінару з теми «Використання інтелектуальних ігор на уроках словесності», підкреслила  значущість застосування технологій життєтворчих проектів, адже «кожна дитина – це проект світу», «проектуючи творчо своє життя, розробляючи і здійснюючи індивідуальний життєвий сце­нарій, особистість опановує не лише необхідні знання, але й компетентність,  зрештою, може, найвище мистецтво - мистецтво жити.

   Присутні також обговорили підсумки ІІ етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г.Шевченка та ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури, проаналізували  результати перевірки учнівських робіт, ознайомилися із календарем знаменних дат на 2016-2017 навчальний рік.

  Проведений семінар-практикум ще раз переконливо засвідчив ефективність застосування комунікативних методів на уроках словесності.                                                                                                                                                                                                                                 

Категорія: Методичні об`єднання | Переглядів: 73 | Додав: kotmetod | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 1
1  
http://loveawake.ru - Знакомства Екатеринбург, Татьяна, 46 лет - Знакомства на Loveawake.Ru

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Новини Педпреси
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0