Понеділок, 17.06.2019, 05:15
Вітаю Вас Гість | RSS

Котелевський районний методичний кабінет

Меню сайту
Контакти
телефон: (05350)2-13-01
e-mail: kotmetod@ukr.net
Форма входу

Банери

Головна » Статті » Передовий педагогічний досвід » Котелевська гімназія №1

Товма Валентина Іванівна

Публікації:

·    «Торкніться сонячного слова на струнах серця і душі…» (сценарії відкритих                                  засідань літературної вітальні «Душі криниця») – 2008 рік.

·Буклет «Літературна студія «Душі криниця» (з досвіду роботи).

·«Вірші» - 2005 (поетичний доробок учнів гімназії).

·«Першоцвіти» - 2008 (поетичний доробок учнів гімназії).

·«Музика душі» - 2009 (поетичний доробок Лугової Валентини).

·«Ластів’ята» - 2011 (поетичний альманах, набуток творчої групи учителів                 словесності «Крила для мрії», співавтор).

·Літературна сторінка шкільної газети «Нове покоління».

·Власні  вірші друкувалися в районній газеті «Народна трибуна»,  «Село полтавське», у газеті «Світлиця» Новосанжарського району, у збірках «Поетичні барви освітян Полтавщини» та «Самоцвіти»,  у збірці сучасних українських пісень Г.І.Ромаса «Лийся, пісне».

Анотація досвіду:

Проблема, над якою працюю: «Активізація творчого потенціалу учнів на уроках української мови і літератури та в позакласній роботі».

Вважаю, що в кожній дитині природою закладений певний творчий потенціал, оте маленьке, але яскраве сонечко, яке я відкриваю для себе щодня. Тому моїм педагогічним кредо є слова Сократа: «У кожній дитині є сонце..., тільки не треба його гасити». Виявити здібності, розвинути їх, надихнути дітей на заняття творчою діяльністю, озброїти сучасними методами наукового пошуку – такі завдання ставлю перед собою. Надзвичайно важливо навчити школярів бачити прекрасне, тонко сприймати навколишній світ, правильно й образно висловлювати думки. Робота ця нелегка, об’ємна, тому розпочинати її потрібно якомога раніше й проводити системно.

Творчість, як цінність, формується в процесі навчання, але для цього учитель, як наголошував німецький педагог А.Дістервеґ,  сам «мусить бути творцем».

Для досягнення мети створюю на уроці атмосферу креативної співпраці учителя й учнів, яка спонукає навіть байдужих школярів до пошукової активності, ініціативи та самостійності в розв’язанні навчальних завдань.  

Надзвичайно ефективним для досягнення мети й розв’язання проблеми, над якою працюю, вважаю особистісно-зорієнтований підхід до навчання, коли учень є співтворцем уроку. У своїй практиці використовую активні та інтерактивні методи й прийоми. Намагаюся доцільно поєднати парну, групову та індивідуальну діяльність.

 Особливе місце в моїй педагогічній практиці займають нетрадиційні уроки: урок-відверта розмова,презентація, дослідження, екскурсія, дотик до серця, вільного спілкування,творча майстерня,практикум, пізнання істини.

Я впевнена, що інтерес до творчості зростатиме, якщо учні бачитимуть реальний результат власних пошуків і зусиль. Це пов’язане передусім із об’єктивним оцінюванням їхньої діяльності. Навіть незначні досягнення намагаюся помічати, ретельно й доброзичливо аналізувати. Дуже важливо відзначити те позитивне, що заслуговує на похвалу. Тільки в такому разі в дітей не зникне бажання вдосконалювати свої творчі вміння. Тому найвдаліші роботи обов’язково зачитую на уроці, з інших вибираю цікаві уривки. Намагаюся створити ситуацію успіху. В.Сухомлинський закликав: «Дайте подумати дитині, пережити радість успіху». Навіть маленька перемога окрилює, додає сили й бажання вчитися, пізнавати нове, творити.

Основною формою розвитку творчих здібностей учнів  у позакласній роботі є відкриті засідання літературної вітальні, підготовка літературної сторінки шкільної газети «Нове покоління», творчі звіти, участь у засіданнях обласної літературної вітальні «За обрій».

Категорія: Котелевська гімназія №1 | Додав: admin (20.06.2011)
Переглядів: 793
Пошук
Новини Педпреси
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0